Rejestracja i logowanie

Odzyskujemy formę po świętach- sprawdziliśmy, jak zrobić to skutecznie

Lifestyle 02-01-2018 Autor: anb
1
Odzyskujemy formę po świętach- sprawdziliśmy, jak zrobić to skutecznie

- Jeszcze tylko serniczek i po świętach wezmę się za siebie - Kto z nas nie słyszał w swoim otoczeniu podobnych słów? A może sami mieliśmy takie myśli? Początek roku to doskonała okazja do postanowień, także tych dotyczących diety i zdrowego stylu życia. Sprawdziliśmy u źródła, jak zabrać się za noworoczne zrzucanie kilogramów. 
 

Jak zaplanować zrzucanie kilogramów po świętach? 

- Odchudzanie to nie tylko proces, dzięki któremu zrzucimy zbędne kilogramy. To również czas, w którym będziemy wdrażać do naszego życia prawidłowe nawyki żywieniowe - mówi Agnieszka Kisielewska-Żuławnik, specjalista ds. żywienia i dietetyki - By rozpocząć odchudzanie musimy znać swój cel i mieć plan, jak go osiągnąć, który najprościej jest opracować razem ze specjalistą - dodaje - Jeśli jednak zdecydujemy się na ten krok samodzielnie pamiętajmy: 
- 5 posiłków dziennie;
- min. 1,5 l wody ;
- zamiast białego pieczywa i makaronów spożywajmy pełnoziarniste (razowe);
- spożywajmy więcej kasz grubych (gryczana, pęczak, jęczmienna);
- jedzmy warzywa przy okazji każdego posiłku;
- zamiast smażenia, wybierajmy pieczenie i gotowanie potraw;
- wybierajmy chude mięso i wędliny (drób, wołowina, cielęcina);
- jedzmy ryby min. 2 razy w tygodniu (wybierajmy ryby morskie).

O czym musimy pamiętać wybierając noworoczną dietę?

- Należy pamiętać, że dieta prócz tego, że musi być skuteczna musi być również zdrowa, a co za tym idzie odpowiednio zbilansowana. Najprostszy sposób, by to osiągnąć, to udać się do specjalisty, który opracuje za nas dietę nie tylko skuteczną, ale zdrową i dopasowaną do naszych upodobań kulinarnych - mówi dietetyk - Nie zapominajmy o piciu wody, która jest głównym składnikiem naszego ciała i wspomaga proces odchudzania poprzez wypłukiwanie toksyn z organizmu - dodaje. 

Jakich trudności możemy się spodziewać w trakcie odchudzania? Jak sobie z nimi radzić?

- Głównym problemem u osób będących na diecie jest brak wytrwałości. Często rezygnują z diety, gdyż efekty nie przychodzą tak szybko, jak się tego spodziewają - zauważa Agnieszka Kisielewska-Żuławnik - Tu pozostaje nam tylko walka z samym sobą. Dobrze jest mieć kogoś, kto będzie nas wspierał i motywował - dodaje - Kolejną trudnością w wytrwaniu w postanowieniu jest monotonia. Osoby, które same, bez pomocy specjalisty decydują się rozpocząć odchudzanie, po krótkim czasie nudzą się tym, co jedzą i zaczynają szukać czegoś w zamian, niekoniecznie dietetycznego - mówi dietetyk - W ten sposób małymi krokami powracają do dawnych, niezdrowych nawyków żywieniowych - podsumowuje. 

Ile kilogramów do zrzucenia watro zaplanować, by było to zdrowe i realne do osiągnięcia? 

- Czas, w jakim będziemy zrzucali kilogramy, zależy od ich ilości. Optymalny spadek masy ciała to 3 - 4 kg. miesięcznie - zauważa Agnieszka Kisielewska-Żuławnik.

Co z noworocznymi dietami? Warto korzystać? Gdzie szukać sprawdzonych? Czy w ogóle watro na własną rękę wprowadzać jakieś ograniczenia w diecie?

- Stosowanie ogólnodostępnych diet w pierwszym czasie ich trwania może przynieść spadek masy ciała - mówi dietetyk - Należy jednak pamiętać, że dieta która nie będzie odpowiednio zbilansowana (nie dostarczy do organizmu odpowiednich ilości białka, węglowodanów, tłuszczu , witamin i soli mineralnych) może przynieść więcej kłopotów niż korzyści - ostrzega - Pamiętajmy również, że po fazie odchudzania nadchodzi faza stabilizacji wagi, której ogólnodostępne diety nie przewidują. Stąd też bierze się późniejszy efekt jo-jo - dodaje.

Jak nie stracić zapału do dbania o swoją sylwetkę?

- Ważne jest, by postawić sobie jakiś konkretny cel i do niego dążyć. Pomaga w tym wsparcie osoby, która w chwilach kryzysu będzie nam przypominała, dlaczego to robimy - zauważa Agnieszka Kisielewska-Żuławnik - Aktywność fizyczna to również dobry sposób, by nie stracić zapału - dodaje - Podczas wysiłku fizycznego wytwarzają się endorfiny (hormony szczęścia), które dają nam tzw. „kopa” do dalszej pracy - podsumowuje.

Sprawdziliśmy zatem, jak często po świątecznej przerwie zaglądamy na siłownię.

- Jeśli chodzi o zainteresowanie aktywnością fizyczną, w ciągu roku mamy kilka takich okresów - mówi Manager Akademii Ruchu w Płocku - Na początku roku, ze względu na postanowienia noworoczne oraz zbliżającą się wiosnę frekwencja jest dużo wyższa - dodaje - Najwięcej osób odwiedza nas w miesiącach styczeń, luty, marzec oraz wrzesień, kiedy zaczynamy myśleć o ładnej sylwetce na okres świąt i sylwester - podsumowuje.

"Płaski brzuch", "super talia", "turbo spalanie", "smukła sylwetka", "modelowanie brzucha i pośladków" to tylko niektóre z zajęć otwierających drogę do wymarzonej formy. Co wybrać, by uzyskać pożądane efekty?

- Każda forma aktywności jest dobra - mówi Manager Akademii Ruchu - Jednak osobom, które dopiero zaczynają polecamy spotkanie z trenerem, który oceni aktualną formę i dobierze odpowiedni plan działania - dodaje - Warto zacząć od takich zajęć jak "zdrowe plecy", czy "mobilność", a dopiero później przejść do intensywniejszych programów - doradza. 

Najważniejsze jednak, by nie stracić zapału i regularnie wykonywać wybraną przez siebie aktywność fizyczną. Pamiętajmy, że same postanowienia noworoczne nie gwarantują sukcesu, dopiero nawyki, które w trakcie ich realizacji wyrobimy poprowadzą nas do wymarzonej formy.

komentarze (1)
Dodaj komentarz

Artykuł sponsorowany bez oznaczeń. 14 tys. zł kary.

dodaj komentarz
Czytaj także
<-- -->