Rejestracja i logowanie

Inna cena w kasie , inna na półce. Którą płacisz? Radzi płocki rzecznik konsumentów

Wydarzenia 04-12-2017 Autor: opr.gw
0
Inna cena w kasie , inna na półce. Którą płacisz? Radzi płocki rzecznik konsumentów

Oto kilka rad, miejskiego rzecznika konsumentów w Płocku. Izabela Prądzyńska przekazuje kilka  istotnych dla zakupowiczów informacji. Mogą się one przydać zwłaszcza w okresie prezentowego szaleństwa.

Czy można zwrócić towar, jeśli rozmiar okaże się niewłaściwy lub po powrocie do domu zmieniliśmy decyzję i okazał się zakupem nietrafionym?

NIE

– jeśli chodzi o sklepy stacjonarne, w których mogliśmy towar obejrzeć i przymierzyć, chyba, że zgadza się na to sprzedawca - zależy od jego dobrej woli i praktyki handlowej sklepu.

– nawet jeśli sprzedawca zgodzi się przyjąć towar, to konsument musi zgodzić się na jego warunki, np. zwrot w oryginalnym opakowaniu, czy zwrot pieniędzy na kartę podarunkową;   

TAK, w następujących przypadkach:

1. zawarcia umowy sprzedaży poza lokalem przedsiebiorstwa, tj. prezentacje w domach, hotelach, na zorganizowanych spotkaniach;

2. zawarcia umowy sprzedaży na odległość, tj. przez internet, sprzedaż wysyłkowa z katalogu, przez telefon;

w takich przypadkach konsument ma możliwość odstąpienia od umowy sprzedaży poprzez złożenie oświadczenia w ciągu 14 dni od daty zawarcia umowy wraz z jednoczesnym zwrotem towaru sprzedawcy. Następnie sprzedawca ma obowiązek zwrócić konsumentowi całą uiszczoną kwotę wraz z kosztami dostawy do domu konsumenta;

Czy reklamacja przysługuje na towar przeceniony i z wyprzedaży?

TAK

towar można reklamować przez 2 lata od dnia jego wydania;

żądania, które może zgłosić konsument do sprzedawcy:

• bezpłatna naprawa;

• wymiana na nowy egzemplarz;

• obniżenie ceny, gdy wada jest nieistotna;

• odstąpienie od umowy/zwrot pieniędzy, gdy wada jest istotna;

reklamacja powinna być złożona do sprzedawcy na piśmie,

sprzedawca nie może odmówić przyjęcia reklamacji na wadliwy towar,

NIE

- jeśli przyczyną przeceny była wada/usterka, o której sprzedawca poinformował konsumenta.

Konsument ma prawo wyboru czy wadliwy towar reklamuje w trybie rękojmi, czy z gwarancji.

Inna cena w kasie, inna na półce

Należy uważnie sprawdzać ceny, robiąc zakupy. Jeśli sprzedawca żąda zapłaty wyższej ceny niż ta na półce lub na towarze, konsument ma prawo do zakupu towaru w niższej cenie, czyli tej uwidocznionej na półce lub na metce.

Zainteresowani uzyskaniem porady z zakresu reklamacji towarów i usług mogą uzyskać je w Biurze Miejskiego Rzecznika Konsumentów, które mieści się w budynku Urzędu Miasta Płocka przy al. Piłsudskiego 6, II piętro, pokój 212, 213/214. Kontakt telefoniczny: 24 367 15 81.

komentarze (0)
Dodaj komentarz

Nie dodano jeszcze komentarzy do tego artykułu

dodaj komentarz
Czytaj także
<-- -->