Rejestracja i logowanie

Dobre, bo płockie

Wydarzenia 13-11-2017 Autor: ToP
0

Piotr Szpakowicz złożył w Radzie Miasta Płocka interpelację, dotyczącą projektu „wykonane w Płocku”. Jego celem ma być promowanie lokalnych produktów i usług, których charakterystyczną cechą jest najwyższa jakość.

– Stworzenie marki ,,Wykonane w Płocku'' ma na celu promowanie postaw gospodarczych, kreowanie pozytywnego wizerunku miasta oraz wzmacnianie tożsamości i patriotyzmu lokalnego – tłumaczy radny Piotr Szpakowicz. – Podobny projekt działa na przykład w Koszalinie. 

 

W Koszalinie Grupa „Made in Koszalin”, która powstała z inicjatywy Centrum Biznesu oraz Browaru w Koszalinie, funkcjonuje, przy wsparciu prezydenta Koszalina, już od dziesięciu lat. Ta nieformalna grupa skupia przedsiębiorców, instytucje kultury, instytucje finansowe, spółki miejskie i inne podmioty z Koszalina i okolic. Jej celem jest nie tylko kreowanie marki Made in Koszalin, ale przede wszystkim promocja Koszalina i okolic, efektywna promocja koszalińskich firm i instytucji, zwiększenie lojalności klientów wobec lokalnych produktów i usług, zwiększenie jakości produktów i usług z Grupy Made in Koszalin oraz wzbudzenie patriotyzmu lokalnego w mieszkańcach Koszalina i okolic. 
Członkami grupy mogą być  firmy i instytucje działające (co najmniej od roku) na terenie Koszalina i okolic, które wyróżniają się rzetelnością i jakością oferowanych produktów (usług), posiadają rekomendację członków Grupy, a także nie zalegają ze zobowiązaniami wobec ZUS i US. 
Piotr Szpakowicz ma nadzieję, że uda mu się wykreować podobną grupę również w naszym mieście. Może ona mieć mniej lub bardziej formalny charakter. Jej podstawowym zadaniem będzie promowanie wszystkich produktów, które można określić jako „wykonane w Płocku”. Mogą to być rozmaite produkty czy usługi związane z naszym miastem – od kombajnów i wielkich maszyn rolniczych, przez ważone w restauracjach piwo, usługi, handel, gastronomię. Może jakiś restaurator wymyśli płocką potrawę, charakterystyczną właśnie dla naszego miasta?
Marka „Wykonane w Płocku” może objąć nie tylko produkty i usługi, ale też festiwale, imprezy, muzyków... 

– Skontaktował się ze mną Marek Owczarek, który przyznał, że również myślał o czymś podobnym. Niestety, brakowało mu środków – powiedział nam Piotr Szpakowicz. – Powstało nawet logo, jednak do tej pory nie funkcjonuje. Jest otwarty na wspólne działanie w tej sprawie. I także liczy na ciekawe efekty.

komentarze (0)
Dodaj komentarz

Nie dodano jeszcze komentarzy do tego artykułu

dodaj komentarz
Czytaj także
<-- -->